Interim

Overweeg je om jouw verzuim uit te besteden? Ontdek hoe onze casemanagers jou kunnen helpen bij het stroomlijnen van processen en het verbeteren van jouw verzuimproces.


Arbeidsongeschikte medewerkers kunnen voor grote impact zorgen binnen een bedrijf. Enerzijds kost verzuim een bedrijf veel geld en anderzijds zijn de regels zo complex geworden dat het als werkgever lastig sturen is. Ook speelt er vaak nog een juridische component in verzuimdossiers waar je als werkgever rekening mee moet houden. In de praktijk merken wij dat er behoefte is aan een interim verzuim specialist. Door het inzetten van een interim verzuim specialist neem je al werkgever zelf weer de regie op het verzuim.


Voor welke situaties is de inzet van een interim verzuim specialist geschikt?

Er zijn verschillende situaties waarbij een interim verzuim specialist van toegevoegde waarde kan zijn:

• Tijdelijke vervanging van eigen medewerker (verlof, ziekte, etc.)

• De interne processen rondom verzuim zijn onvoldoende ingericht

• Een werkgever wil zelf meer intern gaan oppakken in plaats van uitbesteden

• Er is sprake van een hoog verzuim, complexe dossiers, onvoldoende interne expertise aanwezig

• Een werkgever wil eigen regie nemen en de schadelast beperken


Wat kan een interim verzuim specialist voor jouw bedrijf betekenen?

De werkzaamheden die wij kunnen verrichten worden afgestemd op de behoefte van jouw bedrijf. Hierbij kan bijvoorbeeld worden gedacht aan het inrichten of optimaliseren van het beleid, het opleiden van interne medewerkers zodat meer intern kan worden gedaan, het uitvoeren van wettelijke taken en het onderhouden van contacten met het UWV, de arbodienst en verzekeraars. Ook onderzoeken wij de mogelijkheden van subsidies en andere voordelen. Indien nodig kunnen wij alles uit handen nemen. 


Daarnaast is het mogelijk om de interne verzuimbegeleiding te combineren met HR-werkzaamheden en/of juridische dienstverlening wanneer dat nodig is. Denk hierbij bijvoorbeeld aan begeleiding bij ontslag, het opstellen van overeenkomsten en beleid of het indienen van bezwaren bij het UWV. Onze interim verzuim specialisten hebben jarenlange ervaring en zijn zowel in te zetten binnen het reguliere verzuim als binnen de Ziektewet. Ook zijn wij aangesloten bij het RSC kwaliteitskeurmerk.


Hoe werken wij?

Wij werken op interim basis. Dit betekent dat wij zoveel mogelijk bij jou op kantoor komen werken. Zo leren wij het bedrijf goed kennen en houden we korte lijnen. Onze inzet is op uurtarief. Het aantal gewenste uren wordt afgestemd op basis van de wens van de klant. Hierin zijn wij flexibel, het aantal uren kan indien nodig makkelijk worden aangepast. Wij leveren hiervoor altijd een maatwerk offerte. Wij kunnen vaak een flinke kostenbesparing realiseren voor onze opdrachtgevers waardoor onze kosten vaak snel terug zijn verdiend!


Directe en flexibele inzet

Een interim casemanager is snel inzetbaar en kan direct inspelen op jouw wensen. Dit is perfect bij tijdelijke capaciteitsproblemen, zoals vervanging tijdens vakantie, ziekte of drukte.

Specialistische kennis en ervaring

Interim casemanagers brengen brede expertise en diepgaande kennis mee, vaak opgedaan in verschillende sectoren en organisaties. Ze bieden een gerichte aanpak en bewezen strategieën om de zieke werknemer zo goed mogelijk te kunnen begeleiden.

Onafhankelijk en objectief

Omdat een interim casemanager niet aan de organisatie gebonden is, kunnen zij zorgen voor nieuwe inzichten en een objectieve blik. Dit draagt bij aan het maken van weloverwogen beslissingen.

Geen langdurige verplichtingen

In tegenstelling tot vaste personeelsleden biedt een interim casemanager de mogelijkheid van flexibiliteit zonder langdurige verplichtingen. Je betaalt uitsluitend voor de periode waarin je echt behoefte hebt aan ondersteuning.